5 krachtige tips om jouw beter vindbaar te maken in Google

vindbaar worden in Google


Met de stijgende prijzen van betaalde marketing wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om op een organische manier gevonden te worden in Google. Vindbaar worden in Google is echter niet gemakkelijk. Wereldwijd zijn er meer dan een miljard blogs. Dit is een blog voor 1 op de 7 mensen. Hierdoor is het lastig om goed vindbaar te worden in Google. Het is echter niet onmogelijk. Hier 5 tips om beter vindbaar te worden in Google.

vindbaar worden in Google

 Kwaliteit boven kwantiteit


Google wordt steeds slimmer. Uiteindelijk zal het zo zijn dat het artikel welke het beste aansluit bij het zoekwoord en de meeste waarde levert aan de zoeker het hoogste in Google zal komen. Vroeger was het zo dat je vooral zo veel mogelijk content moest produceren om veel bezoekers te krijgen. Tegenwoordig is vooral de kwaliteit van de content van belang.

 Kies de juiste zoekwoorden


Gebruik tools als Google Search Console en Ubersuggest om uit te zoeken welke zoekwoorden je moet targeten. Kies zoekwoorden waarbij het zoekvolume hoog ligt en de concurrentie laag. Kijk vervolgens naar verbeterpunten bij de concurrentie en gebruik deze in je eigen artikel.

 Het belang van media


Tegenwoordig red je het niet meer met alleen een tekstueel blog of artikel. Foto, video, podcasts en infogrammen zijn erg belangrijk geworden. Het liefste wil e deze allemaal gebruiken om zoveel mogelijk waarde te kunnen leveren aan de bezoeker.

 Deel je content


Alleen content schrijven en publiceren is niet genoeg. Je moet je content promoten om zo aan het begin meteen een boost aan bezoekers naar je content te krijgen. Social media is hier uitermate geschikt voor. Vooral Pinterest, waarbij je aan elke post een link kan toevoegen.

 Backlinks

Backlinks zijn enorm belangrijk om hoog te scoren in Google. Vooral backlinks van sites met een hoge autoriteit zorgen voor een boost aan vindbaarheid in Google. Let wel op. Backlinks van websites met een lage autoriteit kunnen juist schadelijk zijn voor je vindbaarheid.