Als organisatie heb je een duidelijke visie voor ogen. Voor deze visie heb je verschillende meetbare doelen opgesteld en deze aan je missie gekoppeld. Door deze manier van aanpak is het duidelijk voor je werknemers waar het bedrijf voor staat en wat de vooropgestelde doelen zijn om naartoe te werken. Zo denk je je bedrijfsgroei een handje te helpen door aan de hand van teamwork en efficiëntie sneller je doelen te bereiken en je bedrijf naar de top te helpen in zijn sector. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Je bedrijf bestaat namelijk niet enkel uit processen of doelen. Deze bestaat vooral uit mensen en het motiveren van je werknemers.

Verhoog de motivatie

Door het verhogen van de motivatie van je werknemers, zullen je werknemers vanzelf sneller en efficiënter werken voor je bedrijf. Je moet echter de kern tot hun persoonlijke motivatie te weten komen alvorens dit lukt. Ook al heb je als bedrijf zelf doelen en een visie opgesteld, indien dit niet gelinkt wordt aan de persoonlijke motivatie van je werknemers, zal je hen al snel verliezen en zal je bedrijf stilstaan. Het is een optie sessies te organiseren met een extern bedrijf zoals bijvoorbeeld critical minds, om zo een persoonlijke aanpak te voorzien per werknemer. 

De “waarom”

Deze bedrijven zetten namelijk je werknemers aan het denken over de “waarom” van hun motivatie voor eigen groei én de “waarom” over hun werkmotivatie binnen het bedrijf. Wanneer deze waarom gevonden wordt, is het makkelijk een aanpak op te stellen per werknemer. Zo weten zij precies wat hen motiveert in het leven én in hun job zodat ze in beide gelukkiger staan en zo ook efficiënter werken, alleen én in team. Investeren in je werknemers is het beste wat je als bedrijf kan doen. Ook al is er soms wat externe hulp nodig, in the long run zal je er enkel voordelen van ondervinden.